پیشوای صادق - کتابخانه عمومی شهید جمشید توکلی فولادشهر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب
"

شهید جمشید توکلی در یکم بهمن ۱۳۴۸ در شهرستان لنجان استان اصفهان چشم به جهان گشود. دانش آموز اول متوسطه در رشته انسانی بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در دهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نایل شد. مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای فولادشهر واقع است.
معرفی کتاب
"

 

کتاب پیشوای صادق نوشته  حضرت آیت الله العظمی علی خامنه ای است که انتشارات انقلاب اسلامی آن را در 134 صفحه منتشر کرده است.

پیشوای صادق مجموعه سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظه الله، درباره تحلیل زندگانی امام ششم علیه السلام بین سال‌های 50-45 شمسی بوده که به صورت کتاب «پیشوای صادق» در بین سال‌های 60 تا 58 منتشر شده است. محتوای کتاب هرچند مختصر، درباره سیره فرهنگی-سیاسی امام و یکی از بهترین تحلیل‌های سیاسی درباره عملکرد امام صادق علیه‌السلام به‌شمار می‌رود.

از دیدگاه رهبر معظّم انقلاب، سیره‌ امامان معصوم علیهم‌السلام به انسانی 250 ساله تشبیه می‌شود که براساس شرایط زمانی، بهترین شیوه را برای رسیدن به اهداف والای اسلام، انتخاب کرده‌اند و در این میان، امام صادق علیه‌السلام سهم مهم و تأثیرگذاری در تاریخ علمی، فرهنگی و سیاسی پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام داشته‌اند. آنچه در این دیدگاه نسبت به سیره‌ سیاسی آن حضرت، مشاهده می‌شود، تلاش ایشان برای تأسیس حکومت مطلوب ائمّه علیهم‌السلام است. در این کتاب مخاطب با تعاریف عمیق و معانی دقیقِ عباراتی مانند امام، ولایت، شیعه و وظایف شیعه آشنا می‌شود. در هر یک از این موارد نیز به برخی از مهم‌ترین شبهات و مناقشات آن مفهوم پاسخ داده شده است.


همچنین رهبر معظم انقلاب در این اثر به موضوعات شرایط زمانه و اقدامات امام در تقابل با خلفای زمان، شعرا و علمای درباری و توسعه و سازماندهی ِتشکیلات مخفی تشیع و سازمان وکالت، نیز تعامل با عموم شیعیان و مباحثی مانند فلسفه‌ امامت، فلسفه‌ نبوت، توضیحاتی درباره اقدامات امام سجاد علیه‌السلام و نقش سازنده‌ ایشان در تحوّل جامعه مسلمین، شاخصه‌ دوران امام‌ باقر علیه‌السلام و... پرداخته است.




تاریخ : جمعه 100/3/14 | 8:0 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر


  • paper | خرید رپورتاژ دائمی | بک لینک دائمی
  • فروش رپورتاژ دائمی | فروش رپرتاژ آگهی