خدیجه علیها السلام، اولین بانوی مسلمان و همسر پیامیر صلی الله عل - کتابخانه عمومی شهید جمشید توکلی فولادشهر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب
"

شهید جمشید توکلی در یکم بهمن ۱۳۴۸ در شهرستان لنجان استان اصفهان چشم به جهان گشود. دانش آموز اول متوسطه در رشته انسانی بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در دهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نایل شد. مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای فولادشهر واقع است.
معرفی کتاب
"

کتاب خدیجه علیها السلام، اولین بانوی مسلمان و همسر پیامیر صلی الله علیه و آله نوشته ثانی اثنین خان و ترجمه شده توسط نرگس بابایی صالح است که انتشارات آرما آن را در 69 صفحه منتشر کرده است. 

زندگی حضرت خدیجه سلام الله علیها، داستان الهام‌بخش بزرگی برای زنان است. ایشان نمونه والایی از یک زن مؤمن است که نشان می‌دهد چگونه یک‌نفر می‌تواند عمر، توان، دارایی و ثروت و تمام زندگی‌اش را در راه خدا هزینه کند.

این کتاب روایت زندگی حضرت خدیجه سلام الله علیها از قبل از آشنایی با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تا وفات این بانوی بزرگوار است. در این کتاب که با تصاویری رنگی و زیبا آراسته شده، سیر داستانی زندگی حضرت خدیجه به ویژه در همراهی همدلانه با پیامبر اسلام (ص) به نمایش گذاشته می‌شود. بازرگانی و تجارت، آشنایی با نبی مکرم اسلام و ماجرای مسلمان شدن ایشان از مهم‌ترین موضوعات کتاب است.

این کتاب برای مخاطبان کودک و نوجوانان نوشته شده تا با اسوه‌های نیکوی اسلام بیشتر آشنا شوند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«ابوطالب، عموی مهربان و بزرگ‌ترین حامی پیامبر صلی الله علیه و آله در مدّت محاصره در شعب ابی‌طالب، بیمار و ضعیف شده بود و بعد از پایان محاصره، خیلی زود از دنیا رفت.
خدیجه هم بیمار بود. او در آن مدت، سختیِ بسیار کشیده بود و به جای خوردن غذای کافی، سهم غذایش را به دیگران داده بود. چند روز بعد از فوت ابوطالب، خدیجه نیز از دنیا رفت.
در فاصله‌ای کوتاه، دو نفر از وفادارترین حامیان پیامبر صلی الله علیه و آله که همیشه مانند کوه پشت او بودند، ترکش کردند. قلب پیامبر صلی الله علیه و آله شکسته بود و به سختی فکر و اراده‌اش را محکم نگه می‌داشت. پیامبر صلی الله علیه و آله آن سال را «سال اندوه» نامید و بعدها هر وقت که صحبت از خدیجه می‌شد از او با عشق و احترام یاد می‌کرد.»

خدیجه علیها السلام




تاریخ : پنج شنبه 100/2/2 | 2:0 عصر | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر


  • paper | خرید رپورتاژ دائمی | بک لینک دائمی
  • فروش رپورتاژ دائمی | فروش رپرتاژ آگهی