لمس بام دنیا - کتابخانه عمومی شهید جمشید توکلی فولادشهر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب
"

شهید جمشید توکلی در یکم بهمن ۱۳۴۸ در شهرستان لنجان استان اصفهان چشم به جهان گشود. دانش آموز اول متوسطه در رشته انسانی بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در دهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نایل شد. مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای فولادشهر واقع است.
معرفی کتاب
"

کتاب لمس بام دنیا نوشته اریک واینمایر و ترجمه خباز بهشتی است که انتشارات نغمه نو اندیش آن را در 497 صفحه منتشر کرده است.

اریک واینمایر در سپتامبر سال 1968 میلادی در آمریکا متولد شد. او به‌علت بیماری خراشیدگی شبکیه چشم در سن سیزده سالگی به‌طور کامل بینایی خود را از دست داد، اما این معلولیت اریک را از حرکت باز نداشت. او زندگی را با شور و هیجان بیشتری ادامه داد.

 لمس بام دنیا سرگذشت پرماجرا، امیدبخش و اثرگذار اریک است که در تکاپو برای گذر از مرزهای محدودیت و توانایی ترسیم شده. او از نابینایی، دنیای بینایان و مبارزه با ناملایمات زندگی‌اش سخن می‌گوید.

اریک از رویایش برای صعود به بام دنیا اورست، می‌گوید، رویایی که به حقیقتی حیرت انگیز و دلپذیر تبدیل می‌شود. رویایی که تنها برای تعداد اندکی از کوهنوردان محقق شده است. از قله‌های برف گرفته مک کینلی (آمریکای شمالی) تا قلل سر به فلک کشیده آکونکاگوآ و کلیمانجارو، و سرانجام تلاش واپسین برای گام نهادن بر قله اورست. در این کتاب صدای نفس‌های اریک وقتی برای مبارزه با توده‌های یخ و برف تلاش می‌کند و خود را از زمین جدا می‌کند تا بر آینده‌ای مرتفع گام بگذارد به گوش می‌رسد. صحنه‌ها و جزئیات در این کتاب بسیار هنرمندانه و دقیق توصیف شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«»شاید این یک تعصب باشد ولی من باور نمی کنم که انسانی، علت صعودش به قله را، دیدن منظره‌ی اطراف بیان کند. هیچ‌کس سختی کوهستان را برای دیدن یک منظره تحمل نمی‌کند. قله، تنها جایی بر کوهستان نیست. قله در قلب و ذهن ما جای دار!»

«قله، پاره‌ای از یک رویاست که به حقیقت می پیوندد و مدرکی مسلم بر این است که زندگی مان با معناست. قله نشانی از آن است که می‌توانیم با قدرت اراده و توان جسم‌مان، زندگی را به آنچه می‌خواهیم و آن‌چه دستان‌مان قدرت خلق آن را دارند، تبدیل کنیم.»




تاریخ : پنج شنبه 100/7/22 | 12:0 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر


  • paper | خرید رپورتاژ دائمی | بک لینک دائمی
  • فروش رپورتاژ دائمی | فروش رپرتاژ آگهی