خلق عظیم پیامبر - کتابخانه عمومی شهید جمشید توکلی فولادشهر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب
"

شهید جمشید توکلی در یکم بهمن ۱۳۴۸ در شهرستان لنجان استان اصفهان چشم به جهان گشود. دانش آموز اول متوسطه در رشته انسانی بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در دهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نایل شد. مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای فولادشهر واقع است.
معرفی کتاب
"

کتاب خلق عظیم پیامبر اعظم (ص) نوشته علی احمدی خواه است که انتشارات مسجد مقدس جمکران آن را در 359 صفحه  منتشر کرده است .

کتاب «خلق عظیم پیامبر اعظم(ص)» با محوریت نشان دادن شخصیت پیامبر اکرم(ص) و اخلاق ایشان در زمینه‌های گوناگون در سه بخش به چاپ رسیده است.

بخش نخست اثر با عنوان «رحمت پیامبر خاتم(ص) نسبت به بشر و حقوق انسان» است که نگارنده در این بخش به زندگی‌نامه پیامبر اکرم(ص)، سفارش‌های پیامبر درباره مهربانی با مردم، رأفت ایشان نسبت به کودکان و صلح و ظلم از نگاه حضرت محمد(ص) می‌پردازد.

دومین بخش کتاب با عنوان «رأفت پیامبر اعظم(ص) نسبت به حیوانات» به بررسی نظر پیامبر اکرم (ص) نسبت به حیوانات می‌پردازد.

خوانندگان در این بخش با موضوعاتی چون کلیات حقوق حیوانات در قرآن کریم و سنت پیامبر (ص)، سفارشات پیامبر اکرم(ص) در رابطه با حقوق حیوانات و سیره پیامبر درباره مهربانی با حیوانات و نهی از آزار آن‌ها را می‌خوانند.

احمدی‌خواه سومین بخش از اثر خود را به مهربانی پیامبر اکرم(ص) از زبان دیگران اختصاص داده که در این مبحث به بیان رأفت ایشان از زبان قرآن کریم، امام علی(ع)، امام حسن (ع) و امام حسین(ع)،انس ابن مالک، شاعران پارسی‌گو و... پرداخته است که نگارنده در این سخنان پیامبر را به عنوان الگویی برای جویندگان سعادت معرفی می‌کند.

یکی از ویژگی‌های این اثر ذکر حکایت‌های متعدد از زندگی پیامبر اکرم(ص) در رابطه با مباحث مطرح شده است.

احمدی‌خواه در هر فصل متناسب با موضوع بحث، حکایاتی را از زندگی ایشان نقل می‌کند که گویی تأکید و سندی بر سخنان ذکر شده است. هر یک از این حکایت‌ها از زبان ائمه اطهار(ع) و صحابه پیامبر (ص) نقل شده است که از این نظر از سند معتبری برخوردارند. 




تاریخ : پنج شنبه 96/8/11 | 10:0 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر


  • paper | خرید رپورتاژ دائمی | بک لینک دائمی
  • فروش رپورتاژ دائمی | فروش رپرتاژ آگهی