معرفی کتاب «نمیدانیم چرا؟ راه کامیابی و رازناکامی در هدایت فرزند - کتابخانه عمومی شهید جمشید توکلی فولادشهر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب
"

شهید جمشید توکلی در یکم بهمن ۱۳۴۸ در شهرستان لنجان استان اصفهان چشم به جهان گشود. دانش آموز اول متوسطه در رشته انسانی بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در دهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نایل شد. مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای فولادشهر واقع است.
معرفی کتاب
"

«نمی‌دانیم چرا؟ راه کامیابی و رازناکامی در هدایت فرزندان»

پدیدآور: یوسف غلامی

ناشر: دفتر نشر معارف

تعداد صفحات: 176

 

نمی‌دانیم که هستیم، عادت‌هایمان ریشه در کدام الگوها و ریشه‌ها دارد، چرا باید ازدواج کنیم، فرزنددار شویم، چگونه آن‌ها را تربیت کنیم و ... ده‌ها پرسش دیگر.

 

تربیت فرزند از آن دسته موضوعات حساس، چالش‌برانگیز و از دغدغه‌های اصلی بسیاری از والدین محسوب می‌شود. اما به درستی چقدر برای این موضوع خطیر وقت و انرژی صرف می‌شود و برای آگاهی از اصول و دانش کافی در این امر چه باید کرد؟

 

کتاب حاضر درباره‌ی تربیت فرزندان، راه‌های کامیابی در این مسیر و هدایت آن‌ها است. وظایف والدین پیش از تولد فرزند، روش‌های نادرست تربیت کودک، آشنایی با ابزارهای مهم تربیت، شناخت ویژگی‌های دوران کودکی، چگونگی شکل‌گیری شخصیت کودک و عوامل هدایت یا گمراهی فرزندان از مهم‌ترین محورهای این کتاب به‌شمار می‌رود. همین‌طور آسیب‌شناسیِ برخی سبک‌های تربیتی و ارائه‌ی راهکارهای علمی با نگاه به تعالیم دین مبین اسلام از ویژگی‌های دیگر کتاب محسوب می‌شود.

 

ما در تربیت فرزندانمان و در مواجهه با رفتارهای اشتباه آن‌ها چه می‌کنیم؟ چقدر او و نیازهایش را می‌شناسیم؟ روش مستقیم و غیرمستقیم در آموزش کودک به چه معنا است؟  قوانین خانه را چه کسی وضع می‌کند و بر اساس چه معیارهایی؟ و... از جمله پرسش‌هایی است که این کتاب به آن پاسخ می‌دهد.

 

در پایان نیز روش‌های متناقض شخصیت‌دهی کودک و شرایط فرمانروایی کودکانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و حکمت نهفته در پس عبارت دوران پادشاهی کودکان تا پیش از هفت سالگی را به روشنی بیان می‌کند.

 

نویسنده که خود مطالعات غیر روشمند را در تربیت و پرورش کودک بی‌فایده می‌داند در این کتاب تلاش کرده مطالبی منسجم و کامل به مخاطب عرضه کند.

 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

صد سال پیش، قبل از آنکه غربیان بدانند «روانشناسی» چیست مردی از تبار حضرت محمد صل‌الله‌علیه‌وآله (امام صادق علیه‌السلام) به پیروان خود فرمود: «از حقوق فرزند بر پدر این است که پدر، مادر آن کودک را بزرگ و محترم بدارد.» کودک همیشه باید پدر را احترام‌گذارِ مادر مشاهده کند. طفلی که مادر خود را ستم‌دیده ببیند، احساس شخصیت نمی‌کند و با تعادل روانی بزرگ نمی‌شود. احترام به مادر، کمترین حق فرزند بر پدر است.




تاریخ : دوشنبه 102/5/16 | 8:14 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر


  • paper | خرید رپورتاژ دائمی | بک لینک دائمی
  • فروش رپورتاژ دائمی | فروش رپرتاژ آگهی