زمستان 98 - کتابخانه عمومی شهید جمشید توکلی فولادشهر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب
"

شهید جمشید توکلی در یکم بهمن ۱۳۴۸ در شهرستان لنجان استان اصفهان چشم به جهان گشود. دانش آموز اول متوسطه در رشته انسانی بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در دهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نایل شد. مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای فولادشهر واقع است.
معرفی کتاب
"




تاریخ : پنج شنبه 98/12/29 | 8:0 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر

ویژه نامه بهار «هدهد سفید» به صورت الکترونیک منتشر شد.

از هفت خان مبارزه با کرونادیو تا عکس یادگاری با نوروز 99

باتوجه به اینکه در روزهای مبارزه با ویروس کرونا بهتر است در خانه بمانیم و به دنیای شگفت انگیز کتاب های نخوانده سفر کنیم، هفتمین شماره «هدهد سفید» (ویژه نامه بهار) مختص گروه سنی نوجوان در قالب نسخه الکترونیک منتشر شد. در این شماره مطالب متنوعی از نویسندگان برجسته کشور در مورد موضوع این روزها یعنی ویروس کرونا و بهار پیش رو، آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، به منظور آشنایی هرچه بیشتر و بهتر نوجوانان با کتاب و کتابخانه، هفتمین شماره «هدهد سفید» (ویژه نامه بهار) از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شد. ویژه نامه بهار «هدهد سفید» با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و تعطیلی کتابخانه های عمومی،‌ در قالب الکترونیک منتشر شده است.

در افسانه ها آمده است هدهد هر کجا که در مسیر کاروان پرندگان، سختی و خطری پیش‌ می‌آمد، پرندگان را از مسیرهایی امن‌تر و مطمئن‌تری هدایت می‌کرد و حالا کتاب هدهدسفید می خواهد مخاطب خود را از مسیری امن‌تر به کوه قاف دانایی و زیبایی و آرامش راهنمایی کند. «هدهد نوروزی در روزهای کرونایی» نخستین بخش ویژه نامه بهار هدهد سفید است. در این بخش دلایل انتشار الکترونیکی ویژه نامه نوروزی هدهد سفید آمده، هفت خان مبارزه با کرونادیو تشریح شده و هدهد سفید پیشنهاداتی برای گذران اوقات فراغت در خانه ارائه کرده است.

باتوجه به اینکه در روزهای مبارزه با ویروس کرونا بهتر است در خانه بمانیم و به دنیای شگفت انگیز کتاب های نخوانده در قفسه کتابخانه هامان سفر کنیم، «هدهد سفید» در این شماره به معرفی دو پویش #هر خانه یک کتاب‌خانه و پویش  کتابخوانی مجازی و شرکت در بخش الکترونیک دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخته است.

«هدهد سفید» در بخش بعدی از حال و هوای بهاری نویسندگان می گوید. مرجان فولادوند با «سلحشور فصل ها و پیرمرد چاق لباس گل گلی» از قصه های نوروز می گوید و در ادامه هدیه نوروزی علی باباجانی با عنوان «ریختن برنامه در یک روز غیرعادی» آمده است. هدیه بهاری محمدسرور رجایی، نویسنده اهل افغانستان «بهار جان» است و «درخت دختر بالای پله سوم» عیدی فرهاد حسن زاده، «عکس یادگاری با نوروز 99» عیدی مژگان کلهر و «چه بی چه» هم هدیه لاله جعفری به خوانندگان هدهد سفید است.

«روزها و قصه ها» بخش بعدی هفتمین شماره هدهد سفید است که داستان روزها و مناسبت های اسفندماه و فرودین ماه را روایت می کند.

در ادامه معصومه یزدانی با یادداشت «کرونا کتاب و طعم پشمک و توت فرهنگی» راه حل هایی برای هم زدن حوصله سررفته مخاطب نوجوان در روزهای خانه نشینی داده است. در نهایت ویژه نامه بهار «هدهد سفید» با داستان خواندنی «به شرط چاقو» نوشته فریدون عموزاده خلیلی به پایان می رسد.

گفتنی است، سری کتاب‌های «هدهد سفید» از اسفندماه سال 1397 با هدف ترویج و تبلیغ کتاب و کتابخوانی با زبان و ادبیات مناسب کودکان و نوجوانان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر و در قفسه کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور قرار گرفته است. «هدهد سفید» کتابچه‌ای با موضوع کتاب برای کودکان و نوجوانان است که با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در زمینه کتاب، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه و انس بیشتر با کتاب و تعمیق دیدگاه مطالعاتی آنان در مواجهه با کتاب منتشر می‌شود.

نسخه الکترونیک ویژه نامه بهار (هدهد سفید) را از اینجا دریافت کنید.

 




تاریخ : پنج شنبه 98/12/29 | 8:0 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر

دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام، به‌ویژه حضرت امام رضا علیه‌السلام و افزوده شدن منابع مرتبط با سیره حضرت امام هادی علیه‌السلام به عنوان بخش ویژه دهمین دوره، همزمان با ایام فرخنده دهه‌کرامت، برگزار می‌شود.

دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی علی‌رغم تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، نخستین گام‌های خود را با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برداشته و با توجه به تعطیلی مراکز پیش‌دبستانی، مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور؛ امکان مشارکت در بخش‌های مختلف خود را در این بستر فراهم کرده است. خانواده‌ها و علاقه‌مندان گروه‌های مختلف سنی می‌توانند در این ایام با حضور در این جشنواره کتابخوانی، ضمن پر کردن بهینه اوقات فراغت، از این فرصت بهترین استفاده را برای ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا(ع)، حضرت امام هادی(ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) ببرند. کتابخانه‌های عمومی کشور نیز به محض بازگشایی آماده پذیرایی به صورت حضوری برای معرفی و فراهم کردن شرایط حضور در این جشنواره خواهند بود.

بر طبق روال دوره‌های گذشته، منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین(ع) به کتاب‌های هر دوره این جشنواره اضافه شده که بر این اساس منابع مرتبط با حضرت معصومه سلام‌ الله علیها در هفتمین دوره، منابع مرتبط با حضرت احمدبن موسی شاهچراغ علیه‌ السلام در هشتمین دوره، منابع مرتبط با حضرت ابن‌الرضا امام جواد علیه‌ السلام در نهمین دوره و کتاب‌هایی با موضوع حضرت امام هادی علیه‌السلام به عنوان بخش ویژه دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته شده است.

جهت اطلاعات بیشتر  و دریافت منابع اینجا کلیک کنید .




تاریخ : چهارشنبه 98/12/28 | 8:0 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با توجه به تعطیلی کتابخانه های عمومی در سراسر کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا و با هدف اشاعه فرهنگ کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت، مسابقه نقاشی ویژه کودکان و پویش معرفی کتاب ویژه کتابداران با محوریت ادارات کل فرهنگی و روابط عمومی ادارات کل استانی برگزار می شود.

مسابقه نقاشی «کرونا را شکست می دهیم» ویژه گروه سنی کودک، 4 تا 12 سال (متولدین 1386 تا 1394) با محوریت کارهایی که در ایام تعطیلات کرونا و حضور در منزل انجام می شود، کتابخوانی در تعطیلات کرونا و مراقبت های بهداشتی در مواجهه با کرونا ویروس و تشکر از پزشکان و پرستاران، برگزار می شود.

علاقمندان برای شرکت در این مسابقه باید از برگه A4 استفاده کرده و استفاده از تمامی ابزار نقاشی (مدادرنگی، آبرنگ، مداد شمعی و گواش) امکان‌پذیر است.

همچنین در داوری آثار، کیفیت رنگ آمیزی، خلاقیت و کپی نبودن حائز اهمیت خواهد بود.

درج مشخصات فردی اعم از نام و نام خانوادگی، سن، استان، شهرستان، شماره تماس، موضوع نقاشی روی برگه و ذیل فایل ارسالی ضروری بوده و تصاویر نقاشی باید به شناسه iranplir در پیام رسان سروش ارسال شود.




تاریخ : سه شنبه 98/12/27 | 7:0 عصر | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر




تاریخ : سه شنبه 98/12/27 | 12:0 عصر | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر

دستورالعمل‌های آموزشی افزایش ایمنی در برابر کووید - 19

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با هدف به افزایش ایمنی در برابر کووید - 19، مجموعه‌ای از نکات آموزشی برای مراقبت‌های فردی در قالب 14 دستورالعمل که توسط «انجمن علمی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت ایران» تهیه شده را برای مطالعه و بهره‌برداری منتشر کرده است.

دستورالعمل‌های مراقبت‌های فردی و افزایش ایمنی در برابر کووید -19 را  اینجـــا ببینید.




تاریخ : سه شنبه 98/12/27 | 9:0 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر

جریمه دیرکرد به کتاب های امانتی اعضا تعلق نمی گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با توجه به تصمیمات اتخاذ شده به منظور مدیریت بحران ناشی از شیوع بیماری ویروسی کرونا در کشور و به تبع آن تعطیلی اضطراری کتابخانه‌های عمومی، کتاب‌های امانت رفته و در اختیار اعضا که موعد بازگشت آن‌ها در روزهای تعطیلی اضطراری خواهد بود، مشمول جریمه دیرکرد نیست.

گفتنی است، با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از انتشار عوامل بیماری زا، کتابخانه های عمومی در برخی از استان ها با تصمیم مراجع استانی از 4 اسفندماه تعطیل شدند. همچنین از 10 لغایت 29 اسفندماه تمامی کتابخانه های عمومی سراسر کشور تعطیل بوده و در حال حاضر فرایند ضدعفونی این مراکز فرهنگی در حال انجام است.




تاریخ : دوشنبه 98/12/26 | 10:0 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر

کتاب باغ های همیشه بهار: روایتی داستانی از زندگی امام محمد باقر علیه السلام نوشته علی اصغر عزتی پاک است که انتشارات سوره مهر آن را در 154 صفحه منتشر کرده است.

علی‌اصغر عزتی‌پاک، نویسنده و داستان‌نویس که رمان‌ها و مجموعه‌ داستان‌های او نامزد یا برنده جایزه‌های ادبی مختلفی بوده‌است.  کار ادبی را با نگارش داستان در مجلات آغاز کرد و در سال 1384، نخستین کتاب او با عنوان «می‌مانم پشت در»  منتشر شد.
یکی از راه‌های تعلیمی برای کودکان و نوجوانان استفاده از قالب داستانی است که در این اثر به خوبی از آن استفاده شده است. در سال‌های پس از انقلاب اسلامی نویسنده‌های بسیاری تلاش کرده‌اند که زندگی هر یک از شخصیت‌های دینی را با روایت‌های جذاب و آموزنده برای کودکان و نوجوانان بازگو کنند.
در این کتاب، راوی داستان در دو فصل اول، دو نوجوان هستند و فصل سوم یک نامه بلند از عبدااله بن عطا است که همگی از نزدیکان امام محمد باقر علیه‌السلام بودند. این کتاب با نثری جذاب، روان، زیبا همراه با روایت خوب و ضرب‌آهنگ منظم می‌تواند نوجوانان را به سوی خود جذب کند.
نخستین فصل از این کتاب با عنوان «به تماشای باغ‌های همیشه‌بهار» از زبان جابر بن عبدالله انصاری است که بیشتر مربوط به تاریخ زندگانی امام علیه السلام در دوران کودکی و نوجوانی است، نکاتی اعتقادی بسیار مهمی هم در این فصل از عمدتاً از زبان جابر بن عبدالله انصاری نقل شده است.
فصل دوم «سرود سال‌های عاشقی» از زبان جابر جعفیست، قسمتی اعظم این فصل به سفر بسیار مهم و پُرحادثه امام باقر و امام صادق علیهما السلام به سرزمین شام و ملاقات با بزرگترین عالم مسیحی آن دیار است که بسیار جذاب و جالب توجه است.
و فصل سوم با عنوان «روشنایی‌های شهر» به روایت عبدالله بن عطا تمیمی نگاشته شده، این فصل به سال‌های پایانی عمر با برکت امام باقر علیه السلام تا دوران شهادت ایشان و آغاز امامت فرزندشان حضرت امام جعفر صادق علیه السلام ادامه یافته. در این فصل مخاطب با برخی از برجسته‌ترین شاگردان امام باقر علیه السلام که پس از حضرت در خدمت امام صادق علیه السلام در می‌آیند آشنا می‌شود. علاوه بر آن با برخی از ناب‌ترین احادیث اخلاقی امام باقر نیز مواجه می‌شود که نویسنده با هنرمندی آن را در خلال وقایع داستان نقل کرده است؛ وصف اوضاع سیاسی اجتماعی آن دوران نیز از دیگر نکات مهم این فصل کتاب است.
برای نگارش این کتاب از منابع معتبر فراوانی جهت مستندات زندگی امام محمد باقر علیه‌السلام استفاده شده که در پایان کتاب به آنها اشاره شده است. کتاب به گونه‌ای نگاشته شده که علاوه بر نوجوانان، مخاطب بزرگسال را نیز جذب خود می‌کند.
عزتی در نوشته‌ خود به خط قرمزها توجه کرده و تلاش داشته حریم شخصیت امام محمدباقر علیه‌السلام را نگه دارد.
نوجوان با مطالعه این اثر یک دوره فشرده مباحث اعتقادی و آگاهی از تاریخ معاصر امام باقر علیه السلام و سیره ایشان را مرور می‌کند.




تاریخ : پنج شنبه 98/12/8 | 8:0 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر

قتی کاری انجام نمی شه، حتما خیری توش هست.

وقتی مشکل پیش بیاد ، حتما حکمتی داره.

وقتی تو زندگیت، زمین بخوری حتماً چیزی است که باید یاد بگیری.

وقتی بیمار میشی، حتماً جلوی یک اتفاق بدتر گرفته شده.

وقتی دیگران بهت بدی می کنند، حتماً وقتشه که تو خوب بودن خودتو نشون بدی.

وقتی اتفاق بد یا مصیبتی برات پیش میاد، حتماً داری امتحان پس میدی.

وقتی همه ی درها به روت بسته میشه، حتماً خدا می خواد پاداش بزرگی

بابت صبر و شکیبایی بهت بده.

وقتی سختی پشت سختی میاد ،حتماً وقتشه روحت متعالی بشه.

وقتی دلت تنگ میشه ، حتماً  وقتشه با خدای خودت تنها باشی...




تاریخ : چهارشنبه 98/12/7 | 8:0 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر

کتابخوان ماه  

طرح  معرفی کتابهای فاخر در موضوعات متنوع در راستای  

ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی




تاریخ : یکشنبه 98/12/4 | 2:14 عصر | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر


  • paper | خرید رپورتاژ دائمی | بک لینک دائمی
  • فروش رپورتاژ دائمی | فروش رپرتاژ آگهی