زمستان 91 - کتابخانه عمومی شهید جمشید توکلی فولادشهر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب
"

شهید جمشید توکلی در یکم بهمن ۱۳۴۸ در شهرستان لنجان استان اصفهان چشم به جهان گشود. دانش آموز اول متوسطه در رشته انسانی بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در دهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نایل شد. مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای فولادشهر واقع است.
معرفی کتاب
"

کتاب، حتی در روزگار پیشرفتهای چشمگیر بشر در عرصه های دانش و نوآوری و فرهنگ، نه تنها اهمیت خود را از دست ننهاده، که ابعاد گسترده تر و تازه تر و جلوه هایی پایدارتر یافته است. بی گمان، آنان که  گامهای بلندی در وادی پیشرفتهای گوناگون برداشته اند، هرگز با کتاب و کتابخوانی بیگانه نبوده اند و یا اقبالی اندک بدان نداشته اند؛ بلکه مطالعه را به عنوان یک عنصر اصلی و ضروری در زندگی خود دانسته اند. کتاب باید والاترین جایگاه را در گستره های فردی و اجتماعی دارا باشد؛ حال آنکه سوگمندانه و به دلایلی گوناگون، اکنون کتاب از چنین موقعیتی به شایستگی در جامع? ما برخوردار نیست و هنوز مطالعه به عنوان یک نیاز دایمی برای همگان مطرح نمی باشد. این مسئله، با توجه به چنان پیشین? درخشان و درک ضرورتها و نیازهای این زمان، درخور تأمل فراوان است و بازنگری آن باید از اولویتهای زندگانی ما باشد. عنایت به این مهم، به ویژه با اهتمام و تأکیدی که مقام معظم رهبری به طور مداوم در زمینه رشد و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه دارند، از یک سو، و به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ، باعث فراهم آمدن این مجموعه (حاوی گوشه هایی از نگرش رهبر معظّم انقلاب اسلامی به موضوع کتاب و کتابخوانی) شد . امید است که تدوین این مجموعه، دستمایه اندیشیدن هر چه بیشتر به اهمیت موضوع شود و شور و رغبت به مطالعه را در دلهای همگان برانگیزاند و به زدودن گرد فراموشی یا غفلت از چهره کتاب و کتابخوانی مدد برساند؛ چندان که کتاب هماره بر چکاد اندیشه ها و دلها بدرخشد و پیوسته بر ستیغ زندگانی در تجلی و نورافشانی بماند.




تاریخ : سه شنبه 91/12/8 | 11:0 صبح | نویسنده : | نظر

اساساً ما باید برای معلومات دینی ارزش قائل شویم .  به فرزندان خود بگوییم که کسب اطلاعات دینی کار ارزشمندی است . این کار با خواندن ریاضی ، فیزیک و دروس دیگر متفاوت بوده و از نظر ارزشی یک رتبه بالاتر است . در دورانی که غرب زدگی به کشور ما غلبه داشت ، به علومی ارزش می دادند که انسان را در زندگی طبیعی خود رشد می دهد . سعی می کردند نه تنها ارزش علم دینی را کم کنند ، بلکه آن را در حد خرافه و پندار تقلیل   بدهند  . فرزند ما باید بداند کسب آگاهی دینی یک امر ارزشمند است . چون به وحی و خداوند متعال ارتباط دارد .  وقتی این مسئله را فهمید نورانی تر می شود . اساساً دین ما از مقوله ی علم و معرفت است . دین  صرفاً احساسی   یا عملیاتی نیست . مجموعه ای از آگاهی های فراوان که می توان اصطلاحاً نام علم را بر آن گذاشت، در دین ما وجود دارد .با توجه به این مساله کتابخانه شهید توکلی فولادشهر اقدام به برگزاری جلسات پرسش و پاسخ مذهبی نموده است.

جلسات مذهبی

جلسات مذهبی

جلسات مذهبی




تاریخ : چهارشنبه 91/10/20 | 10:0 صبح | نویسنده : | نظر

موضوع بحث: نوجوانی و شیوه های برخورد پدر و مادر با نوجوانان و شناخت نوجوان
1.تعریف نوجوان و نوجوانی
2.غده هایی که در بلوغ موثر هستند
3.رفتار طبیعی چیست؟نوجوان طبیعی کیست؟
4.نوجواناند چگونه به مسائل می نگرند؟
5.دگرگونی های فرزندان هنگام بلوغ
6.آیا کودک با یک شخصیت از قبل تعیین شده متولد می شود یا شخصیت پدیده ای اکتسابی است که در برخورد با محیط شکل می گیرد؟
7.روش های برخورد با نوجوانان
8.شکایت نوجوانان از والدین
9.شکایت والدین از نوجوانان
10 .را های ارتباط با فرزندان
11 .قانون مادر بزرگ ها
12 .قانون گزاری انتظارات و مجازات رفتار های ناپسند
13 .انواع فرزندان
14 .انواع والدین
15 . پاسخ به سوالات
16 .ناخن جویدن و توصیه ها
17 .حسادت در کودکان و توصیه ها
18 .جملات تاکیدی مثبت برای تضمین آینده فرزندان

کتابخانه و مشاوره




تاریخ : یکشنبه 91/10/17 | 2:0 عصر | نویسنده : | نظر
       



  • paper | خرید رپورتاژ دائمی | بک لینک دائمی
  • فروش رپورتاژ دائمی | فروش رپرتاژ آگهی