بهار 0 - کتابخانه عمومی شهید جمشید توکلی فولادشهر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب
"

شهید جمشید توکلی در یکم بهمن ۱۳۴۸ در شهرستان لنجان استان اصفهان چشم به جهان گشود. دانش آموز اول متوسطه در رشته انسانی بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در دهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نایل شد. مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای فولادشهر واقع است.
معرفی کتاب
"

عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی همزمان با میلاد حضرت امام رضا (ع)

 عدد 1 را به سرشماره 50002929 ارسال کنید و از کد تخفیف برخوردار شوید

مدت استفاده از کد مذکور سه ماه می باشد.




تاریخ : یکشنبه 100/3/30 | 12:4 عصر | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر

کتاب دوستی با طعم بستنی نوشته مرتضی دانشمند است که انتشارات باهوش آن را در 42 صفحه است.

آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان از مباحث بسیار مهم و کاربردی در زندگی آن‌ها است. از بهترین و تأثیرگذارترین راه‌های آموزش به کودکان، مسیر غیرمستقیم داستان است که با گنجاندن و طرح موضوع در متن داستان می‌توان آموزش مفید و مؤثری را تجربه کرد.

کتاب «دوستی با طعم بستنی» با چهار داستان کوتاه در موضوعات مختلف، مهارت‌هایی را آموزش می‌دهد و در پایان هر یک با استفاده از احادیث، اهمیت موضوع را متذکر می‌شود.

تصویرگری خلاقانه و رنگ‌های زیبا، جذابیت داستان را برای خواننده دوچندان کرده و توجه به جزئیات مباحث، عملکرد فردی و تأثیر رفتار بر دیگران از مواردی است که کتاب بر آن تأکید دارد.

در این کتاب به نقش مهم والدین و مربیان در تربیت و آموزش کودکان به وضوح اشاره شده و بر مراجعه آن‌ها به والدین برای طرح مسئله و یاری‌گرفتن از آنان تأکید می شود.

عناوین داستان های این کتاب عبارت است از: «س مثل سکوت»، «دوستی با طعم بستنی»، «زندگی بعلاوه سی»، «حرف‌های دو انگشت»؛ به عنوان نمونه در پایان داستانِ دوستی با طعم بستنی، حدیثی از امام علی علیه السلام درباره انسان خوب و مهربان آمده است: «یَعفُو عَمَّن ظَلَمَهُ، و یُعطی مَن حَرَمَهُ، و یَصِلُ مَن قَطَعَه‌؛ از کسی که به او ستم کرده است، گذشت می‌کند و به کسی که از او مضایقه کرده است عطا می‌کند و با آنکه از او بریده است، پیوند برقرار می‌سازد.»




تاریخ : چهارشنبه 100/3/26 | 8:0 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر

دختری که رهایش نکردی نوشته لیلا عباسعلی زاده است که انتشارات کتابستان معرفت آن را در 95 صفحه منتشر کرده است.

پدیدآور این اثر درباره‌اش می‌گوید: «این داستان مال کوچکترهاست... نه نه ببخشید مال بزرگترهاست... یعنی اصلاً نمی‌توانم بگویم مال چه کسی است. فقط می‌توانم بگویم که هر کس شروع کند به این راحتی رهایش نمی‌کند. خاطراتی دبش و بامزه از دختری دهه شصتی که یک خصوصیت بارز داشت. هرجا می‌رفت دردسر قبل از او سروکله‌اش پیدا می‌شد. یک چیز دیگر هم هست. قول نمی‌دهم همه جای کتاب بخندانم‌تان، یک جا هم قرار است اشک‌تان را در بیاورم. باور ندارید بخوانید.»

کتاب برای مخاطبان متولد سال‌های پایانی دهه 50 و آغازین دهه 60 طعم دیگری دارد. البته دهه هشتادی‌ها و خاصه دهه نودی‌ها اگر بخوانند، شاید فکر کنند که دارند داستان تخیلی می‌خوانند و از این لحاظ برایشان جذابیت اثر دوچندان باشد. خاطرات کوتاه هستند و برخی از آن‌ها کاملاً می‌توانند خنده را بر لبان شما جاری کنند.

هنر اصلی نویسنده این است که از مسائلی که نسبتاً روزمره هستند، با انتخاب یک زاویه دید مناسب، طنزی صمیمی با قدرت همزاد پنداری خلق می‌کند. برای نمونه در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «بگذارید خانه پدربزرگم را برایتان تشریح کنم. قبل از اینکه به در چوبی خانه برسیم، یک آغل بود مخصوص گوسفندها. کنار آغل یک توالت یا همان مستراح بود که تا سال‌ها بعد از اینکه روستا برق‌کشی شد، برق نداشت. چرایی‌اش را نمی‌دانم. لابد بزرگ‌ترها فکر می‌کردند یک همچین جایی اصلاً نیاز به روشنایی ندارد. آدم خودش که می‌داند دارد چه کار می‌کند، پس نبیند بهتر است...»




تاریخ : سه شنبه 100/3/18 | 8:0 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر




تاریخ : دوشنبه 100/3/17 | 1:31 عصر | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر

 

کتاب پیشوای صادق نوشته  حضرت آیت الله العظمی علی خامنه ای است که انتشارات انقلاب اسلامی آن را در 134 صفحه منتشر کرده است.

پیشوای صادق مجموعه سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظه الله، درباره تحلیل زندگانی امام ششم علیه السلام بین سال‌های 50-45 شمسی بوده که به صورت کتاب «پیشوای صادق» در بین سال‌های 60 تا 58 منتشر شده است. محتوای کتاب هرچند مختصر، درباره سیره فرهنگی-سیاسی امام و یکی از بهترین تحلیل‌های سیاسی درباره عملکرد امام صادق علیه‌السلام به‌شمار می‌رود.

از دیدگاه رهبر معظّم انقلاب، سیره‌ امامان معصوم علیهم‌السلام به انسانی 250 ساله تشبیه می‌شود که براساس شرایط زمانی، بهترین شیوه را برای رسیدن به اهداف والای اسلام، انتخاب کرده‌اند و در این میان، امام صادق علیه‌السلام سهم مهم و تأثیرگذاری در تاریخ علمی، فرهنگی و سیاسی پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام داشته‌اند. آنچه در این دیدگاه نسبت به سیره‌ سیاسی آن حضرت، مشاهده می‌شود، تلاش ایشان برای تأسیس حکومت مطلوب ائمّه علیهم‌السلام است. در این کتاب مخاطب با تعاریف عمیق و معانی دقیقِ عباراتی مانند امام، ولایت، شیعه و وظایف شیعه آشنا می‌شود. در هر یک از این موارد نیز به برخی از مهم‌ترین شبهات و مناقشات آن مفهوم پاسخ داده شده است.


همچنین رهبر معظم انقلاب در این اثر به موضوعات شرایط زمانه و اقدامات امام در تقابل با خلفای زمان، شعرا و علمای درباری و توسعه و سازماندهی ِتشکیلات مخفی تشیع و سازمان وکالت، نیز تعامل با عموم شیعیان و مباحثی مانند فلسفه‌ امامت، فلسفه‌ نبوت، توضیحاتی درباره اقدامات امام سجاد علیه‌السلام و نقش سازنده‌ ایشان در تحوّل جامعه مسلمین، شاخصه‌ دوران امام‌ باقر علیه‌السلام و... پرداخته است.




تاریخ : جمعه 100/3/14 | 8:0 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر

به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) برنامه نشست جمع خوانی از کتاب "سیمای آفتاب" در فضای  اسکای روم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنجان برگزار شد. این برنامه با میزبانی کتابخانه شهید توکلی و حضور جمعی از کتابداران لنجان در روز سه شنبه 11 خرداد انجام گرفت.

 

آدرس اسکای روم شهرستان لنجان :

https://www.skyroom.online/ch/isfahanpl1/lenjan

 




تاریخ : پنج شنبه 100/3/13 | 8:0 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر

مردی خسیس تمام دارایی اش را فروخت و طلا خرید. او طلاها را در گودالی در حیاط خانه اش پنهان کرد. او هر روز به طلاها سر میزد و آنها را زیر و رو میکرد. تکرار هر روزه این کار یکی از همسایگانش را مشکوک کرد. همسایه، یک روز مخفیانه به گودال رفت و طلاها را برداشت.

روز بعد مرد خسیس به گودال سر زد اما طلاهایش را نیافت. او شروع به شیون و زاری کرد و مدام به سر و صورتش میزد. رهگذری او را دید و پرسید: چه اتفاقی افتاده است؟ مرد حکایت طلاها را بازگو کرد. رهگذر گفت:این که ناراحتی ندارد. سنگی در گودال بگذار و فکر کن که شمش طلاست، تو که از آن استفاده نمیکنی. سنگ و طلا چه فرقی برایت دارد؟ ارزش هر چیزی در داشتن آن نیست بلکه در استفاده از آن است. اگر خداوند به زندگی شما برکتی داده است و شرایط مناسبی دارید پس به فکر دیگران نیز باشید. بخشش مال همچون هرس کردن درخت است پول با بخشش زیادتر و زیادتر میشود. دارایی شما حساب بانکیتان نیست.

دارایی شما آن مقدار از ثروت و داشته هایی است که برای یاری رساندن دیگران به گردش درمی آورید.




تاریخ : چهارشنبه 100/3/12 | 10:0 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر


برنامه فرهنگی جمع خوانی کتاب معمای مسیح از ابراهیم حسن بیگی با حضور جمعی از کتابداران کشور انجام شد. این برنامه در فضای اسکای روم اداره کتابخانه های عمومی لنجان و به میزبانی کتابخانه شهید توکلی برگزار گردید.

شرکت کنندگان:
فاطمه شکوهی از تهران
زینب توانا از کردستان
فریده بهرآبادی از خراسان رضوی
لعیا غلامپور از گیلان
زهرا براتپور از اصفهان
اشرف واحدیان از همدان
رقیه غلامی از اصفهان
زهره جمشیدی از اصفهان
اعظم توکلی از اصفهان
منیژه احمدی از اصفهان
مهناز غلامی از اصفهان

فرحناز عشایر از اصفهان

آدرس اسکای روم شهرستان لنجان :

https://www.skyroom.online/ch/isfahanpl1/lenjan

 




تاریخ : سه شنبه 100/3/11 | 12:7 عصر | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر

کتاب دایره المعارف محیط زیست و زندگی نوشته مهدی ضرغامیان است که انتشارات محراب قلم آن را در 96 صفحه منتشر کرده است.

بیشترین اخبار محیط‌زیست را تخریب و از بین رفتن طبیعت به خود اختصاص می‌دهد؛ دریاچه ارومیه در حال خشک شدن است، ریزگردها موجب آلودگی هوا در برخی استان‌ها شده، جنگل‌های فلان منطقه در آتش می‌سوزد و... اوضاع اخبار محیط زیست در سطح جهانی از این هم وخیم‌تر است و همگی حکایت از بحران شدید محیط زیست در خشکی و دریا و هوا دارد. این اخبار سالانه و یا روزانه نیستند، بلکه در هر لحظه اتفاقات مختلفی روی می‌دهد که موجب نابودی محیط‌زیست می‌شود. تنها مؤسسات و ارگان‌های دولتی و غیردولتی نیستند که باید از تخریب محیط‌زیست جلوگیری کنند، بلکه با آموزش به کودکان و نوجوانانی که در آینده صاحب اصلی این طبیعت هستند، می‌توانیم از آن مراقبت کنیم.

در این کتاب به رابطه و تأثیر انسان بر طبیعت و چگونگی شناخت و استفاده از طبیعت در گذشته پرداخته شده است. همچنین عوامل تخریب محیط‌زیست، مدرن شدن انسان و تأثیر آن بر طبیعت از جمله موضوعاتی است که کودکان و نوجوانان را با محیط زیست و عوامل نابودی آن آشنا می‌سازد.

هر بخش و موضوعی از کتاب با تصاویر و توضیحات کوتاه و مختصر بررسی شده و در قسمت پایانی با عنوان «بهتر است بدانی!» مطالب علمی و دقیقی را ارئه می‌دهد. این دایره‌المعارف برای آشنایی و شناخت کودکان و نوجوانان از محیط پیرامونشان بسیار مناسب و برای مربیان آموزشی، کاربردی است.




تاریخ : دوشنبه 100/3/10 | 8:0 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر

به مناسبت سوم خرداد رو آزادی خرمشهر، برنامه نشست کتابخوان مجازی با حضور کتابداران شهرستان های رودسر، نجف آباد، فولادشهر در اسکای روم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لنجان و به میزبانی کتابخانه شهید توکلی برگزار گردید. در این نشست شش عنوان کتاب توسط کتابداران معرفی شد.


کتاب دا: زینب محمدی واجاری
خانه ام همین جاست :زهره جمشیدی
روزگاران زنان خرمشهر: منیژه احمدی
پوتین های مریم: اعظم توکلی
پهلوان گود گرمدشت: راحله کریمی
خرمشهر خانه ای رو به آفتاب: فرحناز عشایر

 

آدرس اسکای روم شهرستان لنجان :

https://www.skyroom.online/ch/isfahanpl1/lenjan

 




تاریخ : شنبه 100/3/8 | 8:32 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر


  • paper | خرید رپورتاژ دائمی | بک لینک دائمی
  • فروش رپورتاژ دائمی | فروش رپرتاژ آگهی