دختر پیامبر - کتابخانه عمومی شهید جمشید توکلی فولادشهر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب
"

شهید جمشید توکلی در یکم بهمن ۱۳۴۸ در شهرستان لنجان استان اصفهان چشم به جهان گشود. دانش آموز اول متوسطه در رشته انسانی بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در دهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نایل شد. مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای فولادشهر واقع است.
معرفی کتاب
"

کتاب دختر پیامبر نوشته محمد علی جاودان است که انتشارات ایمان ماندگار آن را در 145 صفحه منتشر کرده است.

بررسی دقیق ابعاد تاریخی اتفاقات پس از رحلت پیامبر صلوات الله علیه و آله و کشف زوایای پنهان این رویدادها دریچه تازه‌ای به روی تشنگان معرفت و جویندگان حقیقت اسلام می‌گشاید. شناخت حوادثی که یکی پس از دیگری، چهره حکومت و جامعه اسلامیِ ساخته به دست معمار آسمانی آن و رسول نور را دگرگون می‌کند، راهنمای خوبی است برای درک عمیق تاریخ اسلام.

چقدر آسمان دلگیر است و روزهای سخت بی فاطمه چه دیر می‌گذرد... چقدر باغ‌های مدینه بی‌رنگ شده‌اند و گل‌ها رنگ و بوی گذشته را ندارند... خورشید دیگر روشنی نمی‌بخشد و چشمه‌ها آب‌های گوارا نمی‌زایند...
خدایا چقدر علی تنهاست...

"دختر پیامبر" ارائه گزارشی است از وقایع زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها  پس از رحلت نبی مکرم صلوات الله علیه و آله. کتاب ماندگاری از مؤسسه ایمان ماندگار که در عین ایجاز و اختصار به این موضوع پرداخته است. مطالب این کتاب، کوتاه، مستند و تحقیقی است و نویسنده می‌کوشد تا با بهره‌گیری دقیق از منابع معتبر تاریخی، گزارشی دقیق و خالی از هرگونه زیاده‌گویی و بزرگ‌نمایی به مخاطب خود عرضه کند. این کتاب در پنج فصل و با مهم‌ترین اتفاق پس از رحلت پیامبر یعنی ماجرای سقیفه آغاز می‌شود و با توضیحاتی پیرامون رحلت حضرت فاطمه سلام الله علیها و اتفاقات پس از آن پایان می‌یابد و در خلال این مباحث به بسیاری از پرسش‌ها و ابهامات و شبهات مطرح در این دوره زمانی حساس، مستند و مستدل پاسخ می‌گوید.

توضیحات مختصر و مفید سرآغاز کتاب، دورنمایی از فرهنگ مردم عرب و آیین و رسوم قبیله‌ای آن زمان ترسیم می‌کند و در ادامه با سیری تاریخی و منظم آنچه را که بر اسلام پس از پیامبر آمده است روایت می‌کند. تعیین جانشین برای پیامبر، بیعت گرفتن از امیرمؤمنین علیه السلام، فاطمه سلام الله علیها پس از پیغمبر صلوات الله علیه و آله، داستان اموال پیامبر و فدک، رحلت ام ابیها، وصیت و به خاک سپاری آن حضرت، اتفاقات پس از رحلت و ... از جمله موضوعاتی است که با بهره‌گیری از اسناد معتبر و مورد قبول جهان اسلام شرح و تفسیر می‌گردد.

استفاده گسترده و فراوان از منابع اهل سنت در نقل روایات تاریخ و تحلیل آن، یکی از مهمترین ویژگی‌های کتاب است.




تاریخ : دوشنبه 98/11/28 | 1:29 عصر | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر


  • paper | خرید رپورتاژ دائمی | بک لینک دائمی
  • فروش رپورتاژ دائمی | فروش رپرتاژ آگهی