معیشت پرهیزکارانه، تقوا در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ضله - کتابخانه عمومی شهید جمشید توکلی فولادشهر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب
"

شهید جمشید توکلی در یکم بهمن ۱۳۴۸ در شهرستان لنجان استان اصفهان چشم به جهان گشود. دانش آموز اول متوسطه در رشته انسانی بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در دهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نایل شد. مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای فولادشهر واقع است.
معرفی کتاب
"

معیشت پرهیزکارانه، تقوا در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ضله العالی) نوشته موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی است که انتشارات انقلاب اسلامی آن را در 152 صفحه منتشر کرده است.

این کتاب دربرگیرنده بیانات رهبر معظّم انقلاب در موضوع تقوا است. ایشان در بیانات مختلف خود به ویژه در خطبه‌های نماز جمعه و در جمع کارگزاران نظام و همچنین در دیدارهای ماه مبارک رمضان به بحث درباره تقوا پرداخته‌اند. رهبر حکیم انقلاب، با تعریف این مفهوم دینی-اخلاقی و بیان اهمّیت و همچنین آثار تقوا و زیان‌های بی‌تقوایی، مخاطبان خود را به رعایت تقوا توصیه کرده‌اند. شرح اقسام تقوا و عرصه‌های آن و راهکارهای دستیابی به تقوا و عوامل تضعیف آن و بیان ویژگی‌های متقین نیز، بخش دیگری از رهنمودهای معظّم له در این زمینه است.

اگرچه رعایت تقوا وظیفه همگانی آحاد مردم است امّا در دیدگاه ایشان رعایت تقوا توسّط خواص از اهمّیت بیشتری برخوردار است. آن چه این کتاب را با موارد مشابه متمایز می‌سازد پرداختنِ بدیع و عمیق و در عین حال ملموس، همه‌فهم، کاربردی و مصداقیِ رهبر معظّم انقلاب، به مفهوم تقوای اجتماعی و تقوای جمعی است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«مسئله، مسئله تقابل شیطان و تقوا است. کار شیطان اغوا کردن است؛ اغوا یعنی چه؟ یعنی ایجاد اختلال در دستگاه محاسبه شما. نقطه مقابل، کارکرد تقوا است؛ سعی شیطان این است که شما را اغوا کند، یعنی دستگاه عقل را، دستگاه فطرت را، دستگاه سنجش صحیح را که در وجود انسان گذاشته شده، از کار بیاندازد؛ یعنی انسان را دچار خطای در محاسبه کند. کار تقوا نقطه مقابل است: «إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقَانًا (انفال:29)»؛ تقوا به شما فرقان، یعنی آگاهی برای جدا کردن حق از باطل می‌دهد.»




تاریخ : جمعه 100/2/17 | 8:0 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر


  • paper | خرید رپورتاژ دائمی | بک لینک دائمی
  • فروش رپورتاژ دائمی | فروش رپرتاژ آگهی