جوانان درباری و آرمان شهر - کتابخانه عمومی شهید جمشید توکلی فولادشهر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب
"

شهید جمشید توکلی در یکم بهمن ۱۳۴۸ در شهرستان لنجان استان اصفهان چشم به جهان گشود. دانش آموز اول متوسطه در رشته انسانی بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در دهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نایل شد. مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای فولادشهر واقع است.
معرفی کتاب
"

کتاب جوانان درباری و آرمان شهر نوشته سید حمید روحانی است که انتشارات بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب‌اسلامی آن را 258 صفحه منتشر کرده است.

کتاب جوانان درباری و آرمان‌شهر روایت تاریخی و شیرین یکی از مبارزان و مجاهدان حکومت اسلامی است به نام بهمن حجت کاشانی که همراه همسرش کاترین عدل از درون دربار شاهنشاهی و پادگان نظامی به پیام انقلابی امام (ره) لبیک گفتند و با چشم پوشی از مادیات و زرق و برق درباری به سوی برپایی و ساختن آرمان‌شهر حکومت اسلامی حرکت کردند.
این حرکت و مجاهدت نشان از آن دارد که نهضت اسلامی امام (ره) علاوه بر این‌که بر دل و جان مردم ایران نشسته است، تا عمق ذهن و جان برخی از اهالی کاخ ستمگران رسوخ و رخنه کند و ندای ملکوتی ایشان بر جان بیداردلانی که هنوز از لذات و جذبه‌های کاخ و کاخ‌نشینی سرمست  نشده‌اند را به سوی نور و روشنایی بکشاند و از آنان درباریانی انقلابی و مسلمان بسازد.
در این اثر تاریخی اتفاقات و تحولات روحی برخی از وابستگان دربار پهلوی و سعی و کوشش آنها برای تحقق انقلاب و برپایی حکومت اسلامی مهم‌ترین محور کتاب است.
از موضوعات مهم کتاب پرداختن به ماجراهای سه شخصیت درباری است، به نام‌های بهمن حجت کاشانی، فرزند سرهنگ محمود حجت که در راه براندازی نظام پادشاهی و تشکیل حکومت اسلامی تلاش‌های بسیاری نمود و در پایان این حرکت انقلابی به دست مأمورین شاه، به شهادت می‌رسد.
 علی اسلامی اصل فرزند شاهپور علیرضا پهلوی و نوه رضاشاه پهلوی که نام واقعی او پاتریک پهلوی بود، از مادری لهستانی تبار به نام کریستین شولوسکی به دنیا آمد. علی پس از آشنایی با شخصیت بهمن و متأثر از اندیشه و قیام او، نام و مرام خود را در جریان نهضت دینی تغییر می‌دهد و ماجراهای غریبی را رقم می‌زند.
خانم کاترین عدل، دختر پروفسور عدل و همسر بهمن حجت، که او هم غریبانه شهید می‌شود.
نویسنده با استفاده از اسناد رسمی و نیز مصاحبه با شاهدان و بستگان فعالان این قیام، توانسته اثری با ویژگی‌های مهم و منحصر به فرد را در خصوص انقلاب اسلامی از به‌جای گذارد.

تصور روییدن یک گل زیبا در لجنزار برای عده ای دشوار است. شاید با مطالعه سرگذشت علی پهلوی اسلامی به عنوان عضوی از خاندان پهلوی به این کلام الهی رهنمون شویم که امکان تولد از مردگان هم وجود دارد.




تاریخ : چهارشنبه 98/11/23 | 1:42 عصر | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر


  • paper | خرید رپورتاژ دائمی | بک لینک دائمی
  • فروش رپورتاژ دائمی | فروش رپرتاژ آگهی