ادب نبوی - کتابخانه عمومی شهید جمشید توکلی فولادشهر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب
"

شهید جمشید توکلی در یکم بهمن ۱۳۴۸ در شهرستان لنجان استان اصفهان چشم به جهان گشود. دانش آموز اول متوسطه در رشته انسانی بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در دهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نایل شد. مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای فولادشهر واقع است.
معرفی کتاب
"

نوشیدن آب گوارا همواره برای تشنگان لذّت‌بخش و حیات آفرین است؛ حال تصور کنید تشنه و در جستجوی آب، ناگهان به سرچشمه‌ای زلال و گوارا می‌رسیم؛ بی‌تردید نوشیدن این آب، شیرین‌ترین تجربة زندگی ما خواهد بود.

«ادب نبوی» سرچشمه‌ای جوشان و ارزشمند برای جویندگان معرفت و دوستداران تأدّب به ادبی اصیل و هدایت‌گر است.

 

رسول اعظم صلی‌الله علیه و آله از دو شیوة مستقیم و غیرمستقیم به انتقال ادب الهی که به آن مؤدب شده بودند به مؤمنین و دوستداران شان پرداختند که حضرت آیت الله تهرانی، این دو راه را بررسی می‌کنند.

 در این مجموعه دوجلدی که اینجا به شما معرفی می‌کنیم؛ روش مستقیم این تربیت مبارک بررسی می‌شود.

این کتاب شرح کامل حدیث شریف نبوی است که در جلد نخست آن، پیامبر امین صلی‌الله علیه و آله، شش نکتة مهم که بی رعایت ‌آن‌ها، تربیت راستین ممکن نیست را به امیرمؤمنان علیه‌السلام به‌عنوان میزان و نمایندة همة مؤمنان موحّد توصیه می‌کنند که شامل بخشش مال و جان در راه دین، نماز، روزه، صدقه، صدق و کذب و ورع می‌شود.

جلد دوم کتاب شامل سفارشات پیامبر به این امام همام در خصوص اهل بیت مبیّن قرآن، آداب خلوص، ‌تفکّر، تطبیق در قرآن و آداب قرائت و ترتیل قرآن است و البته نخستین شرط برای شاگردی مکتب هادی ادب نبوی، دوری از هرگونه شرک و کفر و نفاق و ایمان به ذات یگانة باری تعالی است.

 این مباحث در 30 جلسه ارائه شده است که 9 جلسه اول آن در جلد اول و سایر جلسات در جلد دوم آمده است.

متن کتاب روان و خواندنی است و به سبب فهم بهتر مخاطب از اصطلاحات فنی کمترین استفاده شده است و در صورت لزوم بر استفاده با توضیحات عالمانه شرح و توضیح کافی برای آن‌ها آمده است.

ویژگی مهم این کتاب کاربردی بودن و امکان «همراهی نظر و عمل» است و در آن نسخه بی‌اثر پیچیده نمی‌شود.

اگر شما هم جزو جویندگان راه حق و توحید و در جستجوی تربیت مؤثر هستید؛ خواندن دوجلدی «ادب نبوی» از بسته ‌فرهنگی «کتاب‌خوان آذرماه» را از دست ندهید.




تاریخ : دوشنبه 97/9/5 | 1:0 عصر | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر


  • paper | خرید رپورتاژ دائمی | بک لینک دائمی
  • فروش رپورتاژ دائمی | فروش رپرتاژ آگهی