سلام، روباه قرمز - کتابخانه عمومی شهید جمشید توکلی فولادشهر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب
"

شهید جمشید توکلی در یکم بهمن ۱۳۴۸ در شهرستان لنجان استان اصفهان چشم به جهان گشود. دانش آموز اول متوسطه در رشته انسانی بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در دهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نایل شد. مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای فولادشهر واقع است.
معرفی کتاب
"

سلام، روباه قرمز نوشته اریک کارل و ترجمه مهشید مجتهدزاده است که انتشارات قو آن را در 24 صفحه منتشر کرده است.

به تصاویر با دقّت نگاه کن، شما انتظار دارید با چه رنگ‌هایی روبه‌رو شوید؟

مگر می‌شود رنگ سبز را قرمز، نارنجی را آبی یا بنفش را زرد ببینیم؟ البته که می‌شود! فقط کافی است کمی دقّت و صبر داشته باشیم؛ این جادوی رنگ‌هاست...

این کتاب با نظر به نظریه رنگ‌های گوته، شاعر، نویسنده، داستان­ نویس و فیلسوف معروف آلمانی نوشته شده است. آشنایی با چرخه رنگ گوته و شناخت رنگ‌های مکمل می‌تواند در فهم درست جهان رنگارنگ پیرامون و لذّت از آن اثر چشمگیری داشته باشد.

قورباغه کوچولو می‌خواهد برای جشن تولدش دوستانش را دعوت کند. روباه قرمز، پروانه بنفش، گربه نارنجی، مار سبز، ماهی آبی و سگ سیاه‌وسفید همگی دوستان او هستند که به مهمانی دعوت شده‌اند. ولی وقتی‌که مهمان‌ها از راه می‌رسند مامان قورباغه حسابی گیج می‌شود. روباهِ قرمز، سبز، پروانه بنفش، زرد، گربه نارنجی، آبی و رنگ بقیه دوستان قورباغه کوچولو هم متفاوت است. قورباغه کوچولو به مادرش می‌گوید: «مامان معلوم می‌شود به اندازه کافی به آن‌ها نگاه نکردی!»

«سلام روباه قرمز» تلاش دارد با زبانی ساده و شیوه‌ای کاربردی، ملموس و تصویری مفهوم رنگ‌های مکمل را به کودکان بیاموزد. نویسنده در این کتاب علمی‌تخیلی از کودکان دعوت می‌کند تا رنگ‌های مکمل را کشف کنند و هم‌زمان از داستان قورباغه کوچولو و دوستان رنگارنگش هم لذّت ببرند.

این کتاب به خوانندگانش اجازه می‌دهد به رمز و راز دنیای رنگ‌ها پی ببرند؛ گرچه بهره‌گیری از جادوی خیره شدن به رنگ‌ها نیز کمک‌حال نویسنده در جذابیت‌بخشی و باورپذیری نظریة مطرح‌شده در این کتاب است.




تاریخ : دوشنبه 97/4/18 | 2:0 عصر | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر


  • paper | خرید رپورتاژ دائمی | بک لینک دائمی
  • فروش رپورتاژ دائمی | فروش رپرتاژ آگهی