این نقش ها واقعی است - کتابخانه عمومی شهید جمشید توکلی فولادشهر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب
"

شهید جمشید توکلی در یکم بهمن ۱۳۴۸ در شهرستان لنجان استان اصفهان چشم به جهان گشود. دانش آموز اول متوسطه در رشته انسانی بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در دهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نایل شد. مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای فولادشهر واقع است.
معرفی کتاب
"

کتاب این نقش ها واقعی است نوشته مهدی خطیب است که انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی آن را در 55 صفحه منتشر کرده است.

«این نقش‌ها واقعی است» مجموعه‌ای است که تلاش دارد نقش‌های بازیگران گوناگون مؤثر در نظام خانواده را معرفی و تبیین کند تا آگاهانه و هنرمندانه در این صحنه وارد شویم و به بهترین نحو به ایفای نقش‌هایمان بپردازیم.

نویسنده معتقد است نظام خانواده به‌خودی‌خود، نقش‌های مشخصی را برای اعضای آن تعریف کرده است که اگر در ایفای آن‌ها خلل و ناهماهنگی ایجاد شود، تعارض‌های خانوادگی شکل خواهد گرفت؛ اما در مقابل، کارکرد مناسب هر یک از اعضا در نقش خود، موجب پایداری و شادکامی و رضایت‌مندی همه اعضای خانواده خواهد بود. در این مجلد از کتاب، «نقش‌های زناشویی» زیر ذره‌بین رفته‌اند و کوشش شده تا حقوق و مسئولیت‌های زن و شوهر و نقش آن‌ها در خانواده، تعریف و تبیین شود.

کتاب، دو فصل دارد که فصل اول در حکم مقدمه‌ای برای فصل دوم کتاب است. در فصل اول با عنوان «کلیات»، به سؤالاتی ازاین‌دست، پاسخ داده می‌شود: نقش‌ها بر اساس چه ملاک‌هایی میان زن و شوهر تقسیم می‌شوند؟ پذیرش تفاوت یا تشابه زن و مرد، چه آثاری دربر دارد؟ مهم‌ترین ویژگی‌ها و کارکردهای مردان و زنان کدام است؟ و چه ویژگی و کارکردی برای هر یک از زن و مرد، اهمیت بیشتری دارد؟

در فصل دوم به این سؤالات جواب داده می‌شود: نقش حمایت عاطفی متوجه زن است یا شوهر؟ مهم‌ترین مصادیق حمایت عاطفی، کدام موارد هستند؟ چه تفاوتی میان مدیریت خانه و مدیریت خانواده است؟ اسلام، تأمین مخارج زندگی و خانواده را وظیفه چه کسی می‌داند؟ و زندگی در سایه‌سار پرورش معنویت چه پیامدهای روان‌شناختی مثبتی دارد؟

مطالعه کتاب، به‌طور ویژه برای همسران جوان و کسانی که قصد ازدواج و تشکیل خانواده دارند، توصیه می‌شود.




تاریخ : پنج شنبه 96/9/16 | 9:0 صبح | نویسنده : کتابدار: عاطفه کاظمی | نظر


  • paper | خرید رپورتاژ دائمی | بک لینک دائمی
  • فروش رپورتاژ دائمی | فروش رپرتاژ آگهی