از زبان محبوب - کتابخانه عمومی شهید جمشید توکلی فولادشهر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب
"

شهید جمشید توکلی در یکم بهمن ۱۳۴۸ در شهرستان لنجان استان اصفهان چشم به جهان گشود. دانش آموز اول متوسطه در رشته انسانی بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در دهم اسفند ۱۳۶۵ در شلمچه بر اثر اصابت گلوله به فیض شهادت نایل شد. مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای فولادشهر واقع است.
معرفی کتاب
"

نوجوانی و مطالعه

رهبر و کتاب

مقام معظم رهبری، چند سال پیش در پاسخ به پرسش نوجوانان مبنی بر این که چه کتابهایی را در دوران نوجوانی مطالعه کردید و نظرتان درباره مطالعه اسلامی چیست ؟ چنین فرموده اند :

« من در دوران نوجوانی زیاد مطالعه می کردم ؛ غیر از کتاب های درسی خودمان که مطالعه می کردم و می خواندم ، هم کتاب شعر ، هم کتاب قصه و رمان می خواندم . من با بسیاری از دیوان شعر ، در دوره نوجوانی و جوانی آشنا شدم ، به تاریخ علاقه داشتم و چون درس عربی می خواندم و با زبان عربی آشنا شده بودم به حدیث علاقه داشتم . 

الان احادیثی یادم هست که آن ها را در دوره نوجوانی خواندم و یادداشت کردم ؛ دفتر کوچکی داشتم که یادداشت می کردم . احادیثی را که دیروز ، یا همین هفته نگاه کرده باشیم ، یادم نمی ماند ، مگر این که یادآوریی وجود داشته باشد ؛ اما آن هایی را که در آن دوره خواندم ، کاملا یادم هست . شماها هم واقعا باید قدر بدانید ؛ هر چه امروز مطالعه می کنید ، برایتان می ماند و هرگز از ذهنتان زدوده نمی شود .

این دوره نوجوانی برای مطالعه و یاد گرفتن ، دوره خیلی خوبی است ؛ واقعا یک دوره طلایی است و با هیچ دوران دیگری قابل مقایسه نیست . من خیلی کتاب نگاه می کردم ؛ منزل ما هم کتاب زیاد بود . پدرم کتابخانه خیلی خوبی داشت و خیلی از کتابها هم برای من مورد استفاده بود . البته خود ماها هم کتاب داشتیم ، کرایه هم می کردیم ، نزدیک منزل ما کتابفروشی کوچکی بود که کتاب ، کرایه می داد . من رمان و این ها که می خواندم ، معمولا از آن جا کرایه می کردم .

الان یادم افتادم که به کتابخانه آستان قدس هم مراجعه می کردم ؛ آستان قدس هم در مشهد ، کتابخانه خیلی خوبی دارد . در دوره اوایل طلبگی ـ در همان سنین پانزده شانزده سالگی ـ به آن جا مراجعه می کردم . گاهی روزها آن جا می رفتم ـ نزدیک آستان قدس است ـ و مشغول مطالعه می شدم ... ؛ با کتاب انس داشتم . البته الان هم که در این سنین هستم و همان طور که گفتید بعضی از شماها جای فرزند من هستید و بعضی مثل نوه من می مانید ، الان هم از خیلی نوجوان ها بیشتر مطالعه می کنم ؛ این را هم بدانید .




تاریخ : چهارشنبه 92/4/12 | 11:0 صبح | نویسنده : | نظر


  • paper | خرید رپورتاژ دائمی | بک لینک دائمی
  • فروش رپورتاژ دائمی | فروش رپرتاژ آگهی